Thursday, June 30, 2011

Damailah Duhai Hati

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang....

"Hai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredhai-Nya." [al-Fajr,89: 27-28]

Tiba-tiba malam ni aku teringat ayat yg di atas tu...ada sorang kawan baik yg selalu pakai ayat tu dulu, sekitar tahun 2004-2005...malam ni, ayat tu agak memberi pengaruh besar kepada aku...terutama dalam perjalanan kerjaya aku yg terkini...berikut merupakan jadual terkini aku...(sekadar utk simpanan arkib...heee...)

 
jadi, persoalan di sini ialah:
  1. adakah aku berpuas hati dengan perkembangan diri sendiri? maksud aku lebih kepada kerjaya dan paling penting, luar daripada kerjaya - PENGURUSAN IBADAH...huhuhu... (formula: kerja dengan niat IBADAH utk ibadah am...JANGAN lupa ibadah khusus..!!!)
  2. sudah cukupkah aku berdoa utk dikurnia kesempatan dan kekuatan utk sentiasa thabat di dalam jemaah...huhuhuhu...which is, aku tak lupa aku perlu istiqamah...!! cuma perlu RAJIN berdoa utk sentiasa mendapat bantuan daripada Allah....huhuhuhu...(bantu aku kepada sesiapa yg membaca ini...)
  3. sejauh mana, PENGURUSAN NYAWA aku berkesan...? fikir2kanlah yeee.....
semoga Allah redha dengan usaha aku yg tidak seberapa ni...aku akan sentiasa berusaha utk lakukan yg terbaik di mata-Nya...wahai cermin-cerminku di luar sana, aku mohon bantuan kalian, ingat dan doakan diriku....

No comments:

Post a Comment