Thursday, March 15, 2012

150312 > "Eksperimen Nasi"

Assalamualaikum kepada semua yg membaca…

Entri yg saya nk share kali ni, adalah tentang “Eksperimen Nasi”… hah apa perkara pertama yg datang dalam minda anda…?? Hehehehehe… Ye tepat sekali..!! Eksperimen ini melibatkan nasi… :P (loyar buruk…) ok serius… Berikut merupakan butiran eksperimen ini… :) (mode: recall cara2 membuat eksperimen di kala sek rendah, sek men dn matrik dulu…:D )

Tajuk
Kata-kata dan Perubahan Fizikal Nasi
Inferens
Kata-kata yang baik dan buruk mempengaruhi perubahan fizikal nasi. Manakala nasi yang tidak diberi perhatian dijangka akan mengalami perubahan terburuk berbanding 2spesimen yang lain.
Pembolehubah Dimanipulasi
Kata-kata (Perhatian)
Pembolehubah 
Bergerak Balas
Perubahan fizikal nasi
Pembolehubah Dimalarkan
Nasi
Hipotesis
Semakin buruk kata-kata (perhatian) yang diberikan, semakin teruk perubahan fizikal nasi.
 
Day 1 | Nasi dengan Kata2 Baik
Hah… itulah butiran utk eksperimen ni… ye, kita mungkin biasa dengan teorinya… tapi, nak aplikasikan dalam kehidupan agak dn mungkin sangat susah bagi sesetengah org (saya laa yg dalam kategori susah tuu…huhuhuhuhu…) jadi, inilah antara usaha dalam mengingatkan diri sendiri dan org sekeliling, terutama family yg tersayang… (^_^)
 
p/s: Eksperimen ni adalah permintaan daripada maa, setelah usaha pertama yg ingin melibatkan Asyraf tidak berjaya. Tapi kali ni, eksperimen ni melibatkan Adibah dan Asyraf… Atas pertolongan dorg yg sgt curious…heee… Nantikan keputusan akhir setelah beberapa minggu…!!! (^_^)Y

Day 1 | Nasi dengan Kata2 Buruk
Day 1 | Nasi tanpa Kata2
p/s: keadaan nasi pada hari pertama adalah sama utk ketiga-tiga spesimen       

1 comment:

  1. entri terbaru berkenaan Keputusan Akhir Eksperimen Nasi akan dikemaskini dalam beberapa tempoh masa.. (gmbar terkini telah berada di dalam simpanan)

    ReplyDelete